Jak uzyskać 100 używając cyfr od 1 do 9.




Faktyi ciekawostki



Zabawa z cyframi.
Czy wiesz ile równań można ułożyć używając wyłącznie cyfr w kolejności 1 2 3 4 5 6 7 8 9 oraz znaków + i -, aby uzyskać wynik 100 ?
Poniżej nasze rozwiąznie:

1 + 2 + 34 - 5 + 67 - 8 + 9 = 100
12 + 3 - 4 + 5 + 67 + 8 + 9 = 100
123 - 4 - 5 - 6 - 7 + 8 - 9 = 100
123 + 4 - 5 + 67 - 89 = 100
123 + 45 - 67 + 8 - 9 = 100
123 - 45 - 67 + 89 = 100
12 - 3 - 4 + 5 - 6 + 7 + 89 = 100
12 + 3 + 4 + 5 - 6 - 7 + 89 = 100
1 + 23 - 4 + 5 + 6 + 78 - 9 = 100
1 + 23 - 4 + 56 + 7 + 8 + 9 = 100
1 + 2 + 3 - 4 + 5 + 6 + 78 + 9 = 100
-1 + 2-3 + 4 + 5 + 6 + 78 + 9 = 100

Znajdziesz jeszcze jakieś ?


Policzyłeś? - polub i udostępnij








Użytkownicy tego kalkulatora korzystali również

Dzienny kalkulator kalorii. Czyli ile potrzebujemy dziennie by schudnąć, przytyć lub utrzymać wagę.

Kalkulator zapotrzebowania kalorycznego pomoże stworzyć odpowiednią dietę. Odpowie na pytanie jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie i ile dziennie potrzebujemy spożyć węglowodanów, protein oraz tłuszczów aby przytyć lub schudnąć o podaną wagę w ciągu określonego czasu.
Do wyboru mamy kilka najpopularniejszych wzorów do obliczenia podstawowego tempa metabolizmu. W wyniku otrzymamy również siedmiodniowy naprzemienny cykl kaloryczny dzięki, któremu przy długotrwałych dietach możemy "oszukać" organizm spożywając różne wartości kaloryczne dziennie jednocześnie zachowując dietę tygodniową.

Narzędzie online do rysowania wykresów dowolnej funkcji.

Dzięki temu programowi do rysowania wykresów funkcji online możesz narysować dowolną funkcję. Na wykresie możliwe jest umieszczenie aż trzech funkcji. Do większość równań i obliczeń zawartych na tej stronie możesz sporządzić wykres przy pomocy tego narzędzia. Narzędzie rysuje:
- funkcje podstawowe (pierwiastki, wykładniki, logarytmy,...),
- funkcje zagnieżdżone,
- funkcje trygonometryczne (Sinus, Cosinus, Tangens kwadrat, Arcus tangens, Secans, Arcus cosecans,...),
- funkcje hiperboliczne (Coinus hiperboliczny, Cotangens hiperboliczny, Area Sinus hiperboliczny, Area Cosecans hiperboliczny,...),
- funkcje nieróżniczkowalne (Wartość bezwzględna, Dzielenie modulo, Falka Haara, Funkcja Möbiusa, Losowa liczba, Współczynnik dwumianowy,...),
- funkcje prawdopodobieństwa (Rozkład normalny, Chi-kwadrat, Rozkład t-Studenta, rozkład Fishera, Rozkład Erlanga,...),
- funkcje statystyczne (Mediana, Rozkład Lévy'ego, Rozkład Rayleigha, Rozkład Weibulla,...),
- funkcje specjalne (Trajektoria paraboliczna, Krzywa półokręgu, Lemniskata Bernoulliego, Reguła trzech, Funkcja błędu Gaussa,...),
- funkcje programowe (Funkcja charakterystyczna boolowska, Zdefiniowana funkcja boolowska,...),
- funkcje warunkowe (Odwrotna funkcja warunkowa, Ważona funkcja warunkowa,...),
- iteracje / funkcje iteracyjne (Iterowana średnia arytmetyczna, Funkcja Mandelbrota, Poprzednia wartość funkcji,...),
- fraktale (Funkcja losowa pojedyncza, Funkcja Weierstrassa, Krzywa Takagi-Landsberga,...),
- równania różniczkowe,
- równania integralne,
- średnie statystyczne (Średnia arytmetyczna, Średnia geometryczna, Średnia harmoniczna, Średnia kwadratowa,) ,
- rozkłady dyskretne (Rozkład dwumianowy, Rozkład Poissona, Rozkład geometryczny, Rozkład logarytmiczny, Rozkład równomierny,...),
- liczby stałe (e, pi, relacja złotej proporcji, stała Feigenbauma, ...),
- krzywe (Krzywa dzwonowa Gaussa, Krzywa trójkątna, Krzywa kwadratowa, Krzywa półelipsy, Krzywa serpentynowa,...),
- podstawowe operacje arytmetyczne,
- wielomiany, itd.

Mnożenie ułamków krok po kroku.

Dzięki kalkulatorowi pomnożysz dowolne dwie liczby mieszane lub ułamki właściwe i ułamki niewłaściwe.
Kalkulator krok po kroku przedstawi w wyniku wykonane działania na ułamkach oraz poda wyjaśnienia wykonywanych czynności. Dowiesz się jak uprościć ułamki, jak ustalić najmniejszą wspólną wielokrotność oraz największy wspólny dzielnik.

Ciąg geometyczny

Dzięki kalkulatorowi obliczysz w prosty i szybki sposób sumę ciągu geometycznego, wyznaczysz wartość n-tego wyrażenia.

Błąd w Principia Isaaca Newtona.

Principia Mathemtica, a dokładniej Philosophiae naturalis principia mathematica czyli Matematyczne zasady filozofii naturalnej jest to dzieło Isaaca Newtona, w którym przedstawił prawo powszechnego ciążenia, a także prawa ruchu leżące u podstaw mechaniki klasycznej. Newton wyprowadził prawa Keplera dla ruchu planet (sformułowane na podstawie obserwacji astronomicznych). Po raz pierwszy zostało opublikowane 5 lipca 1687. Wydanie angielskie w przekładzie Motte'a nosi tytuł The Mathematical Principles of Natural Philosophy i zostało wydane w Londynie w 1803 roku.

10 czerwca 1987 - Robert Garisto 23-letni student fizyki University of Chicago odkrył błąd w "Principia", który był niewykryty od chwili pierwszej publikacji dzieła, mającej miejsce 300 lat wcześniej.

Odkrył, że Newton, wykorzystując własne dane, podstawił błędną wartość do obliczeń. Równanie, w którym wystąpił błąd pojawia się w Księdze Trzeciej "Philosophiae Naturalis Principia Mathematica", jednego z największych dzieł w historii nauki.

Newton próbował zademonstrować poprawność swoich wyjaśnień poprzez obliczenie masy, powierzchniowej grawitacji i gęstości znanych planet. Aby określić masę, musiał znać kąt między linią od środka Ziemi do Słońca, a linią od punktu na Ziemi do Słońca.

Newton uważał, że ta liczba wynosi 10,5 sekundy, ale w tajemniczy sposób użył 11 sekund w równaniu. Garisto odkrył ten błąd, gdy powtórzył samodzielnie obliczenia w ramach zadania klasowego.

"Gdy znalazłem rozbieżność, moją pierwszą reakcją było - Wow! " - powiedział Garisto.

Największa liczba pierwsza

Największą znaną dotąd liczbą pierwszą jest liczba, której zapis składa się z ponad 22 milionów cyfr. Jej wartość można zapisać jako 274 207 281 - 1, co daje łącznie 22 338 618 cyfr. Pobiło to poprzedni rekord o prawie 5 milionów cyfr.

Ten matematyczny potwór został odkryty przez profesora matematyki Curtisa Coopera z University of Central Missouri w Warrensburg w ramach projektu Great Internet Mersenne Prime Search (GIMPS). Projekt GIMPS na całym świecie łączy ponad 360 tysięcy jednostek obliczoniowych (procesorów) na rzecz znalezienia nowych liczb pierwszych poprzez połączenie ich mocy obliczeniowej online.

Oprogramowanie GIMPS mnoży ze sobą kolejne dwójki odejmując na końcu 1, następnie stprawdza czy otrzymana liczba nie jest podzielna przez inne liczby poza samą sobą i jedynką (zgodnie z definicją liczb pierwszych). Komputer Coopera znalazł tą liczbę pierwszą 17 września 2015, ale przez błąd oprogramowania, które nie wysłało e-maila z powiadomieniem o odkryciu zostało ono zauważone dopiero kilka miesięcy później po dokonaniu rutynowych czynności konserwacyjnych.

Cooper odkrył również poprzednią największą liczbę pierwszą w lutym 2013 roku, która wynosiła 257 885 161-1 czyli posiadającą ponad 17 milionów cyfr.Za każde odkrycie otrzymał od GIMPS nagrodę w wysokości 3000$.

Odkryta liczba jest to zaledwie piętnasta liczba pierwsza odkryta w przeciągu 20 lat trwania projektu GIMPS. Obecnie jest znanych tylko 49 liczb pierwszych, z których 15 ostatnich zostało odkrytych w ramach projektu GIMPS.


Ich odkrycie jest mało użyteczne, ale wyszukiwanie jest dobrym sposobem na sprawdzenie sprzętu komputerowego i procesorów. Projekt GIMPS pomógł na przykład odkryć błąd w nowych procesorach Skylake Intela, które uległy awarii w związku z dużym obciążeniem pracą.

Suma kolejnych kwadratów

Kalkulator oblicza sumę kolejnych kwadratów liczb od 1 do n-tego wyrażenia.

Z kalkulatora korzystano 1097 razy.



Komentarze



Komentarze (0)

Nikt nie komentował jeszcze. Nie wstydź się, bądź pierwszy/a ;)

Dodaj komentarz

* Wymagane informacje
1000
Captcha Image




Podręczny kalkulator online



jak_uzyskac_100_uzywajac_cyfr_od_1_do_9