Kalkulator rozmiaru ramy rowerowej


Kalkulator pomoże odpowiedzieć na pytanie jaki rozmiar ramy rowerowej będzie odpowiedni.
Jeśli kupujesz nowy rower musisz upewnić się, że idealnie pasuje on do Twoich proporcji. Nie chcesz przecież aby po kupnie roweru okazało się, że jest on niewygodny.
Aby temu zapobiec stworzyliśmy kalkulator rozmiarów ram rowerowych. Dzięki kalkulatorowi sprawdzisz jak dobrać rozmiar ramy roweru szosowego, roweru górskiego, roweru trekkingowego lub roweru BMX. Dowiesz się również jak dobrać rower dziecięcy do wzrostu dziecka lub jego wieku.
Jeśli zastanawiasz się, jakiego rozmiaru roweru potrzebujesz, lub jaki jest idealny rozmiar ramy dla twojego wzrostu, te kalkulatory z pewnością pomogą.
W wyniku oprócz rozmiarów ramy dowiesz się również jaką długość korby dobrać.



Kalkulator rozmiaru roweru. Wielkość ramy rowerowej.


Rower szosowy Szosowy
Rower górski Górski
Rower trekkingowy Trekkingowy
Rower BMX BMX
Rower dziecięcy Dziecięcy


mężczyzna
kobieta
centymetry
cale





wzrost

przekrok

wiek












Rozmiar roweru - Informacje

Rozmiary ram rowerów ustalamy mierząc długość odcinka łączącego koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu.
Producenci rowerów podają rozmiary ramy na trzy sposoby:
      - podawane w centymetrach
      - podawane w calach
      - podawane w numeracji S, M, L, XL

Pomiar wielkości ramy rowerowej


Aby komfort jazdy był odpowiedni ustalając wielkość roweru należy również dobrać wielkość korby. Należy przy tym pamiętać, że korba działa jak dźwignia. Dłuższa korba pozwoli na użycie mniejszej siły, a krótsza pozwoli pedałować szybciej.
Długość korby mierzona jest od środka osi suportu do środka otworu na pedał.
Pomiar wielkości korby rowerowej


Rowery szosowe, jak sama nazwa wskazuje, to rowery, które są zbudowane z myślą o utrzymaniu przyzwoitych do wysokich prędkości, podczas jazdy po utwardzonych drogach i asfalcie.
Klasyczna rama składać się musi z głównego trójkąta o określonych rozmiarach maksymalnych i minimalnych, trójkąta tylnego oraz przednich widełek, których rozmiary i budowa są ściśle zdefiniowane przez organizację UCI.

Rozmiary ram rowerów szosowych podawane są w centymetrach bez względu na styl, jednakże niektórzy producenci rozmiary podają w calach.
Pomiar ramy: Rozmiar ramy ustalamy mierząc długość odcinka łączącego koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu.

Rower szosowy


Rowery górskie lub MTB są zaprojektowane specjalnie do jazdy terenowej i terenowej np. górskie ścieżki, szlaki leśne, specjalne tory przeszkód. Mają one wiele wspólnego z innymi typami rowerów, jednak ich konstrukcja skupia się bardziej na wytrzymałości i wydajności podczas jazdy w trudniejszych warunkach.
Ramy rowerów występują w różnych kształtach, zależnie od przeznaczenia roweru. Najczęściej spotykanym rodzajem ramy jest hardtail (rama bez amortyzacji), ze względu na prostotę budowy, niewielką masę oraz niski koszt produkcji i serwisu. W przypadku rowerów służących do bardziej wymagających zjazdów tj. rowery downhillowe oraz enduro, stosuje się ramy z pełną amortyzacją. Ramy rowerów górskich wykonywane są najczęściej z aluminium, rzadziej stali, a coraz bardziej popularne stają się ramy z karbonu (włókna węglowego). Istnieją także ramy z tytanu oraz bambusu.

Rozmiary ram rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach bez względu na styl.
Pomiar ramy: Rozmiar ramy ustalamy mierząc długość odcinka łączącego koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu.

Rower górski


Rowery trekkingowe zapewniają komfort, którego potrzebujesz do długich przejażdżek po utwardzonych nawierzchniach, oraz stabilność, której potrzebujesz, aby utrzymać szybkie prędkości, gdy jedziesz rowerem na trasę.
Łączą najlepsze cechy rowerów szosowych i rowerów górskich. Służą do uprawiania zaawansowanej turystyki rowerowej, polegającej na przemierzaniu długich, często wielodniowych tras, zarówno po drogach asfaltowych jak i drogach o nawierzchni nieutwardzonej.

Rozmiary ram rowerów trekkingowych podawane są zazwyczaj w calach.
Pomiar ramy: Rozmiar ramy ustalamy mierząc długość odcinka łączącego koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu.

Rower górski


Rowery BMX zawdzięczają swoją nazwę rodzajowi sportu zapoczątkowanego w USA w latach 70 XX wieku. Ramy BMX wykonane są z różnych gatunków stali i (głównie w kategorii wyścigowej) z aluminium. Tańsze, low-endowe rowery są zwykle wykonane ze stali. Rowery BMX high-endowe wykonane są głównie ze stali chromowa lub stal o wysokiej wytrzymałości, chociaż ta ostatnia jest wyraźnie cięższa.
Rowery BMX są dostępne w następujących modelach:
      Park - rowery BMX (zwane również vert) często pozbawione zbędnej wagi, zmniejszając strukturalny nadmiar w określonych obszarach roweru, dzięki łagodnym przejściom. Przeznaczone są do wykonywania ewolucji na specjalnie do tego zbudowanych obiektach zwanych skateparkami.
      Dirt - rowery BMX są podobne do rowerów BMX w stylu parkowym, jednak mają opony z grubszym bieżnikiem dla lepszej przyczepności na potencjalnie luźnych nawierzchniach. Wykorzystywane do skoków na specjalnie zaprojektowanych do tych celów torach.
      Flatland - mają trochę odmienną geometrię niż tradycyjne rowery BMX, ponieważ jazda po płaskim terenie wymaga zachowania precyzyjnej równowagi na wielu elementach roweru. Służą do ewolucji wykonywanych na płaskim terenie, podobnie jak niegdyś freestyle w skateboarding.
      Race - rowery BMX typu wyścigowego mają większą przednią zębatkę niż inne rowery BMX, aby zapewnić wysoki przełożenie, umożliwiając pedałowanie z dużą prędkością. Rowery wyścigowe BMX muszą mieć hamulce.
      Street - zwykle mają metalowe kołki przymocowane do osi, aby umożliwić zjeżdżanie np. po poręczach. Ponadto uliczne rowery BMX są zwykle cięższe i mocniejsze niż tradycyjne rowery BMX typu dirt lub park ze względu na dodatkowe naprężenia napotykane na twardych, płaskich powierzchniach jazdy ulicznej. Rowery te zwykle nie mają hamulców. Oznacza to, że rowerzysta wykorzystuje stopę na górnej części tylnej opony, aby zwolnić. Służą do jazdy w mieście, wskakiwanie na murki, poręcze itp.
Rower BMX

W przypadku rowerów BMX rozmiar ramy ustalamy mierząc długość rury górnej czyli długość odcinka od środka rury podsiodłowej do środka rury czołowej.
Ważne jest również ustawienie i wielkość kierownicy oraz długość mostka.
Pomiar wielkości ramy roweru BMX
Pomiar wielkości kierownicy roweru BMX
Mostek roweru BMX


Rowery dziecięce wyposażone w wytrzymałe ramy i grube opony, zaprojektowane specjalnie dla dzieci. Są idealne do jazdy na płaskich, betonowych lub twardych nawierzchniach, na których dziecko może skupić się na jeździe na rowerze.
Rower dziecięcy


Rozmiar ramy roweru dziecięcego ustalamy tak samo jak rozmiar ramy innych rowerów tzn. mierząc długość odcinka łączącego koniec rury podsiodłowej ze środkiem osi suportu.
Jednakże w przypadku rowerów dziecięcych, istotniejszy niż rozmiar ramy jest rozmiar kół. Rowery o różnej wielkości kół montowane są często na ramie o tej samej wielkości.
Pomiar wielkości ramy roweru dziecięcego





Użytkownicy tego kalkulatora korzystali również


Z kalkulatora korzystano 250 razy.



Komentarze



Komentarze (0)

Nikt nie komentował jeszcze. Nie wstydź się, bądź pierwszy/a ;)

Dodaj komentarz

* Wymagane informacje
1000
Captcha Image




Podręczny kalkulator online